صله رحم

سلام واقعا پیدا کردن موضوع برای وبلاگ و انتخاب ان بسیار سخت است

امروز در محل کارم در مورد صله رحم صحبت میکردیم صحبتهای بسیار خوبی شد  گفتم چه خوب است اینجا هم مطرح بشود 

صله رحم در ایران قدمت زیادی دارد در ان زمان موبایل و تلفن و .... نبوده ولی مردم بخصوص در شبهای زمستان  زیاد بهم سر میزدند و احوال هم را میپرسیدند که هنوز هم شب یلدا و ایام عید نوروز این مراسم برگزار میشود

در ایام قدیم خانواها دور هم جمع میشدند و هرچی داشتند روی یک سینی که الان در خانه ما یکی از انها هست میگذارشتند و با خواندن داستانها و ............. 

ولی در این زمان احوال پرسیدن شده با موبایل و وقتی هم دور هم هستیم در مورد اقتصادو وووووووووووو

حالا سئوال من اینست که چرا اینطور شده  واقعا موبایل تلفن میتوانند جای دیدارهای روبرو را بگیرند

تا یادم نرفته یکی از دوستان بنام آقای رادمدیریت وبلاگ فروغ لایزال بعد از مدتها دوباره کارشونو شروع  کردند که همینجا ورود دوباره ایشان راهم تبریک میگم

چند حدیث در مورد صله رحم برای دیدن احادث بیشتر به سایت زیر مراجعه شود

http://www.aviny.com/hadis-mozooee/ejtemai/sele-rahem.aspx

حدیث (1) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

اَلصَّدَقَةُ عَلى وَجهِها وَاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَینِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً وَتَزیدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِعَ  السُّوءِ؛
صدقه بجا و نیکوکارى و نیکى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبدیل و عمر را زیاد و از مرگ بدجلوگیرى مى کند.

نهج الفصاحه، ح 1869

تو این دنیای مجاز یهم زمانی صله رحم انجام میشد که الان خیلی کم شده و بنظر من بیشتربخاطر انه که تعداد دوستان زیاد هستند و وقت کم  

حالا منکه نصیحت میکنم خودم تا تونستم خودم انجام  دادم که همینجا اگر قصوری از من سر زده از دوستان پوز ش میخواهم

بیایم سنتهای خوب قدیم را دوباره زنده کنیم  موفق و پیروز باشید