محرم 2

 

سلام با آمدن محرم همه دلها عاشورایی میشه شهر و مردم حسابی تغییر میکنند براحتی میشه فهمید که چقدر مردم  چقدر هرمت این ماه را نگاه میدارند .خداییش به مردم کشورم بسیار بیشتر افتخار کردم

این چند روز فرصتی پیش اومد وبلاگ دوستان سر زدم  احساس کردم حرف ناگفته ای نیست تا من بزنم 

خوب همه ما میدونیم محرم رسید حالا چندین سئوال داشتم

1-     وظیفه ما در این ماه چیست یعنی فقط عزاداری و شرکت در مراسم لباس سیاه ویا اینکه امام شناسی خودمونو بیشتر کنیم ؟

2-   نام امام حسین را که میشنوید اولین چیزی که تو ذهنتون نقش میبنده چی است؟

3-   هدف از حرکت اقامون چه چیزی بوده ؟

من کتابی در دست دارم بنام منتهی الامال از حاج شیخ عباس قمی خیلی دوست داشتم کل زندگینامه اقامون امام حسین را اینجا بگذارم ولی مطالب زیاد است فقط سعی خواهد شد در این ماه خلاصاای از این کتاب گذاشته شود  امیدوارم مورد توجه دوستان قرار بگیرد

ولادت با سعادت حضرت سید الشهدا(ع)

ولادت آن حضرت در مدینه در سیم ماه شعبان بوده

در بیان فضائل و مناقب و مکارم اخلاق ان حضرت

جابر روایت کرده که رسول خدا (ص)فرمودند خداوند تبارک و تعال یفرزندان هر پیغمبری را از صلب ا. اورد و فرزندان مرا از صلب من و از صلب علی بن ابیطالب (ع) آفرید ,برزستی که فرزندان هر مادری را نسبت بسو ی پدر دهنده مگر اولاد فاطمه که من پدر ایشانم.

شیخ طوسی به سند صحیح روایت مرده است که حضرت حسین(ع) دیر به سخن امد روزی حضرت رسوال (ص)ان حضرت را به مسحد برد در پهلو ی خویش بازداشت و تکبیر نماز گفت امام حسین (ع) خواست موافقت نماید درست نگفت حضرت از برای او بار دیگر تکبیر گفت و او نتوانست باز حضرت مکرر کرد تا آنکه در مرتبه هفتم درست گفت به این سبب هفت تکبیر در افتتاح نماز سنت شد.

در کتاب عامه روایت شده است از رسول اکرم (ص) دست حسنین را گرفت و فرمود در حالیکه اصحاب جمع بودند:

ای قوم آن کس که مرا دوست دارد و ایشان را و پدر و مادر ایشان را دوست دارد و در قیامت با من در بهشت خواهد بود

ادامه دارد

التماس دعا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد